2017-03-15

BROCCOLI CU SOS DE BRÂNZĂ

Rețete culinare pe înțeles.

Mâncăruri fără carne.


750 g broccoli, 1/4 pachet unt, 2 linguri făină albă, 600 ml lapte, 200 g brânză (telemea de oaie sau brânză de burduf), 2 lingurițe muștar, piper, nucșoară.
  • Broccoli se pregătește în abur, într-un vas special cu fundul perforat, pus deasupra unei oale cu apă care fierbe. Se acoperă și se ține pe foc până se înmoaie.



broccoli-cu-sos-de-branza-4-vasul-pentru-fiert-in-aburi

  • Într-o cratiță cu fund dublu se topește untul. Se ia de pe foc și se amestecă cu făina, până când rezultă o pastă moale. 
  • Se adaugă un sfert din lapte și se amestecă bine cu telul. După ce s-a omogenizat, se adaugă restul de lapte și se amestecă.
  • Se pune cratița pe foc mediu și se fierbe, amestecând continuu. Când sosul începe să se îngroașe, se reduce flacăra și se mai fierbe 10-15 minute, amestecând mereu. Se adaugă praful de nucșoară, piper, sare.
  • broccoli-cu-sos-de-branza-5-sosul
  • Se ia de pe foc și se amestecă apoi cu branza rasă sau sfărâmată mărunt și cu muștarul
  • Se toarnă sosul peste broccoli, într-o tavă, se acoperă cu brânză rasă și se dă la cuptorul bine încins în prealabil, până se rumenește ușor.
Broccoli cu sos de brânză poate reprezenta un fel de sine stătător sau poate fi o garnitură la friptură. Cantitățile din rețetă sunt pentru trei porții mărișoare. Dacă vreți mai multe, dublați cantitățile!

Oamenii nu pot gândi bine, nu pot iubi bine, nu pot dormi bine, dacă nu au mâncat bine înainte.

Ați putea să mai încercați și alte rețete de mâncăruri fără carne:

22 de comentarii:

  1. Iarasi m-ai gasit acasa cu reteta asta ;)
    Sunt fan broccoli și il gatesc cel putin o data pe saptamana, dar cu branza de burduf nu l-am facut niciodata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A sosit momentul să încerci! ☺

      Ștergere
    2. Ieri am luat broccoli. Azi ma duc dupa branza de burduf ;)

      Ștergere
    3. Pe sâmbătă e gata, deci?!

      Ștergere
  2. Este o grozavie reteta asta! Si noi o facem destul de des, mai ales iarna!
    Faci cum faci dar miercurea ma trimiti mereu in bucatarie! 😅

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zi merci ca nu postez retete duminica! ☺

      Ștergere
  3. Pare superapetisant! Vezi de aceea mă cam feresc de astfel de rețete. Poftă bună tuturor celor care nu rezistă!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar este superapetisant! Dar... nu îngrașă și nici nu este indigest.

      Ștergere
  4. Pana cand voi reusi sa prepar bunatatea te cred pe cuvant ca e un deliciu! :)
    Pare simpla reteta dar... am mai crezut asa si despre altele iar cand am ajuns "la actiune"... Aiaiai! :)
    Multumesc pentru idee! (Branza de burduf as fi in stare sa mananc non-stop). :)
    Seara frumoasa iti doresc, cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E ușor de făcut, crede-mă! Dar și de mâncat! Se duce cât ai clipi din ochi!

      Zi frumoasă, Diana! ☺

      Ștergere
  5. Si mie imi place mult broccoli, dar mereu ii pun un sos picant, dupa ce-l inmoi la abur.
    Si eventual putin usturoi.
    Trebuie insa sa recunosc ca reteta asta este foarte apetisanta!!!
    Multumesc pentru ideile de gaticeala!
    Seara frumoasa si o saptamana minunata in continuare, draga Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că broccoli se poate asezona cu multe sosuri, depinde de gusturi.
      Mă bucur dacă rețele mele vă inspiră!

      Zi frumoasă!

      Ștergere
  6. Foarte buna reteta !Mie si fiului meu ne place broccoli,sotului meu,ba !
    Mai fac broccoli cu cascaval ras,apoi la cuptor.
    Pofta buna,data viitoare !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine zis, ”data viitoare”, că acum n-a mai rămas niciun strop! :))

      Ștergere
  7. Si eu fac destul de des, dar cu sos de brânză nu am facut. Reținem reteta☺

    RăspundețiȘtergere
  8. Broccoli am ,branza am....ma pun pe treaba.Multumim!

    RăspundețiȘtergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !