2017-03-22

Lămâiul cu flori proaspete

Miercurea fără cuvinte.

Fotografii.


În urmă cu vreo lună, eu și jumătatea mea am descoperit că amândoi ne dorim demult să avem un lămâi în casă. 

Zis și făcut! Am cumpărat un lămâi, nu prea mare, nu prea vesel (că era plin de praf), dar care avea deja trei lămâi. L-am spălat, l-am curățat, l-am adăpat și l-am pus la lumină. În câteva zile a făcut flori și frunze noi, umplând casa de un parfum divin. 
De bucurie, l-am pozat și i-am căutat un cântec. Am găsit unul ce ilustrează o animație drăguță, așa că vă invit să-l urmăriți și... distracție plăcută! 


P.S. Scuzați de ”cuvinte”, dar nu mi-ați fi înțeles bucuria dacă trânteam aici pur și simplu fotografia și videoclipul. ☺

Iată și câteva viitoare ”flori proaspete” din grădina noastră.
muguri-martie-2017-1


muguri-martie-2017-2


muguri-martie-2017-3

Și iată și două cercetătoare prin grădină! ☺


kory-si-bella-in-cercetare-martie-2017

*

”Miercurea fără cuvinte”, serial de fotografii găzduit de Călin Hera.

35 de comentarii:

  1. Cercetatoarele par a fi "in acelasi pas". Pe ritmurile melodiei?! :) Tare-i faina melodia! A fost o vreme cand imi suna in cap de numa'-numa'.
    Cat despre lamai...! Din foto pare ca tasneste bucuria! Sa va bucurati de el mult-mult timp! Si sa va dea rod bogat!
    Eheeee! E clar! Primavara s-a instalat - o dovedesc mugurii din gradina voastra!
    Happt WW, Zina draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, primăvara s-a instalat, spre mulțumirea noastră și a cercetătoarelor!
      Lămâiul este, într-adevăr, o bucurie permanentă, suntem încântați că l-am luat.

      Happy WW, Diana!

      Ștergere
  2. Bunicii mei aveau un lamai, un copacel destul de mare. Cand eram foarte mica, la gradinita, rupeam pe ascuns cate o frunza pentru ca-mi placea cum arăta si cum mirosea ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa este. Și florile și frunzele au un parfum deosebit de plăcut.

      Ștergere
  3. Eu numai amintiri frumoase am despre lamaiul copilariei mele ... O data a tinut loc si de brad de Craciun, dar cui ia pasat? :) Era o splendoare!

    Sa ai o zi minunata, Zina draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Bine zis: ”Cui i-a păsat?” Poate a fost chiar mai fumos decât un brad adevărat!

      Zi minunată și ție, dragă Ella!

      Ștergere
  4. Ce lamai frumos! Sa va bucurati de el. A venit primavara in gradina, se vede ca si cele doua "cercetatoare" sunt bucuroase de vremea buna! O primavara frumoasa si plina de bucurii va doresc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Ileana! A venit primăvara și toată lumea ar vrea să stea numai în grădină. ☺

      Primăvară minunată și ție!

      Ștergere
  5. Foarte frumoase flori proaspete. Iar florile de lămâi sunt, bineînțeles, precum cireașa de pe tort.
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ia uite, mi-ai dat o idee! Oare or fi comestibile?... Am văzut deunăzi la tv că acum se mănâncă și florile. Un nene punea panseluțe în salată!

      Happy WW!

      Ștergere
  6. Prospeţime multă şi frumuseţe în postarea asta. Să crească mare şi frumos lămâiul, îmi imaginez ce frumos miroase...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru urare! Să crească mare, dar nu prea mare, ca să nu depășească spațiul alocat. Da, miroase amețitor de frumos. ☺

      Ștergere
  7. Frumoase fotografii,îmi place mult lămâiul,oare este altoit?
    Să vă bucurați de el și cât mai multe fructe să facă!
    O primăvară frumoasă îți doresc,Zina!
    Îmbrățișez cu drag și mulțumiri de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, este altoit, la Hornbach se vând numai lămâi altoiți.
      Mulțumesc pentru urare, dragă Elena!
      Primăvară frumoasă și ție!

      Ștergere
  8. Am avut și noi un lămâi dar s-a prăpădit. :( Zilele trecute am văzut într-un magazin pomișori cu 2-3 lămâi și mi-am amintit de el.
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mdaa, se pare că au pretenții mari față de apă, lumină și căldură. Mi-e și teamă să îl scot afară, voi amâna momentul cât mai mult.

      Happy WW, Narcisa!

      Ștergere
  9. Si fructe si flori, simultan? Ce frumos!
    Mereu m-am intrebat daca astfel de pomi fructiferi luati din florarii au fructe comestibile.
    Am intrebat o data pe vanzatoare si m-a amuzat raspunsul ei, ca sincer nu stie. Pe eticheta lor nu scrie nimic in acest sens, asa ca nu poate sa-mi confirme...

    Happy WW, draga Zina! Sa fotografiezi si cand se coc lamaile! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sunt comestibile. Am întrebat și eu vânzătoarea, de fapt șefa de raion, care este extrem de competentă. Am fac poze și cu lămâile coapte.

      Happy WW, Suzana dragă!

      Ștergere
  10. Este greu de îngrijit un lămîi! eu începeam să am gînduri...ucigașe, așa că l-am dăruit. Nu vreau să te descurajez, al meu crescuse mare și-mi era greu să-i găsesc un loc în casă iarna. Așa că îți urez multe satisfacții,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să știi că m-am gândit și eu la asta. Există însă o soluție, pentru când va fi prea mare: am putea să închidem o terasă cu termopane, să facem un fel de seră. Ne gândim demult la asta, fiindcă mai sunt și alte plante în casă care vor crește mai mari. Poate că lămâiul va fi imboldul necesar ca să facem și treaba asta! ☺

      Ștergere
  11. Wow , lamaiul cred ca miroase superb . Abia astept sa infloreasca toate florile .
    Happy WW .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Florile nu înfloresc toate odată, ci pe rând, așa că lămâiul are, în același timp, flori și fructe în stadii diferite de dezvoltare. E o minune!

      Happy WW, Annya!

      Ștergere
  12. Cercetasele cauta zapada! :)) Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
  13. M
    a bucur mult de bucuria voastra !E minunat lamaiul inflorit, si ce parfum...Ii doresc ani multi,cu flori si fructe, spre desfatarea stapanilor !Eu nu mai pot sa-mi iau un arbust atat de mare,pentru ca ceilalti imi ocupa 1,4 din sufragerie si nu am balconul inchis !
    Minunata primavara in gradina ta,draga Zina,impartasita si de rasfatatele tale !
    Foarte dragalasa melodia si animatia clip-ului ! Zile blande de primavara !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să ne ajute Dumnezeu să fie o primăvară bună în toate privințele!

      Ștergere
  14. Ce frumos si plin de flori este lamaiul dvs, doamna Zina! Imi inchipui ce miresme placute raspandesc florile sale. Si ce plin de roade o sa fie. Cat despre latracioasele cercetatoare... sunt simpatice foc.
    Numai bine va doresc si un weekend minunat, cu flori de primavara! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deocamdată, cu rodele mai așteptăm... Iar simpaticele, chiar le-ai nimerit, că tare mai sunt lătrăcioase!

      Weekend minunat și vouă!

      Ștergere
  15. Foarte interesant ...ti-as da un likeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee , da' nu am unde :) ...O zi minunata si un w/e pe placul inimii tale ! :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Ai sa vezi ca acus vor face si fructe. Eu am la ghiveci tot felul de plante. Am avut si rosii care chiar au dat roade. Uite asa ne facem o mini gradina pe balcon.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Au făcut deja, problema e că se cam scutură de mici...

      Ștergere
  17. Macar pentru miros si floricele alea scumpele, si tot merita. Buna idee, Zina! Ar fi si mai si daca ar face si lamai :) Mihnea iar zicea sa incercam sa prindem un avocado, am mai avut o tentativa cu samburele intepat in scobitori si nu ne-a iesit.

    RăspundețiȘtergere
  18. Sigur ca sunt comestibile florile de lamai :) Iese o dulceata extraordinara din ele, dar ti-at trebui o cantitate serioasa de flori. Am reteta undeva pe blog, mai la inceputuri. O sa trebuiasca sa il muti pe parcurs intr-un vas mai mare pe nasura ce creste. Recomand un butoias sau ceva cubic facut din lemn, cu manere, ca sa fie usor de transportat. Noi am avut mereu acasa lamai, in Romania. In fiecare iarna ii mutam in hol si se facea focul special pentru flori acolo :) Sa va bucurati de el ! E ca o mireasa :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu merg atât de departe încât să mă gândesc la dulceață din florile lămâiului meu. ☺ O să-l mut la toamnă într-un vas mai mare. Deja are o platformă cu rotile ca să poată fi mutat cu ușurință.
      Mulțumesc pentru urare, da, e superb!

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !