2017-03-17

Noi impresii din Viena, 2016 (2)

Călătorii.

Impresii de călătorie.

viena-vechea-statie-de-metrou-karlsplatz-azi-dezafectata

Într-o altă zi caldă de septembrie (29°C), am refăcut un traseu din Viena care ne place foarte mult: Karlsplaz - Monumentul recunoștinței față de Armata Roșie. 
Trecerea prin stația de metrou Karlsplatz ne-a prilejuit revederea amuzantă cu oglinzile pe care este scris numărul Pi cu multe, multe zecimale. Pe oglinzile acelea mai sunt înscrise multe alte informații și totul face parte din Proiectul (cultural) Pi.


La ieșire, am revăzut în depărtare Karlskirche, bazilica înălțată de Carol al VI-lea drept mulțumire lui Dumnezeu că a scăpat Viena de ciumă. În fața ei, bazinul ale cărui ape scaldă o lucrare a lui Henry Moore, unul dintre cei mai faimoși sculptori contemporani.


viena-karlskirche


viena-sculptura-lui-henry-moore-1

viena-sculptura-lui-henry-moore-2

Am ajuns la Muzeul Orașului Viena, obiectivul principal al zilei. Nu am mai vizitat acest muzeu, aflat imediat lângă Karlskirche. Ne-am bucurat mult să descoperim câteva picturi ale lui Gustav Klimt (primele două fotografii) și Egon Schiele (următoarele două fotografii, 3 și 4), dar și alte lucrări de artă ale unor artiști vienezi, nespus de frumoase. Las fotografiile să vorbească.


muzeul-orasului-viena-1

muzeul-orasului-viena-2

muzeul-orasului-viena-3

muzeul-orasului-viena-4

muzeul-orasului-viena-5

muzeul-orasului-viena-6

muzeul-orasului-viena-7

muzeul-orasului-viena-8

muzeul-orasului-viena-9

muzeul-orasului-viena-10

muzeul-orasului-viena-11

muzeul-orasului-viena-12

*

Va urma

Articolul este înscris în seria ”Reflexii” de la SoriN.
Ai putea să mai vezi:

14 comentarii:

  1. Viena este foarte frumoasa ... numai ca eu am dat de Kory pe canalul tau de you tube !!!
    Superbe amintiri cu "gospodina" ta cand era micuta! :))
    Va doresc un weekend minunat! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Da, frumos filmuleț! S-o vezi câtă s-a făcut acum!

      Weekend minunat și ție, Ella!

      Ștergere
  2. Foarte interesant si frumos. Mi-a placut mult al doilea tablou, de Klimt. Si statuile, dar si pianul. Sau era o mica orga? Nu mi-am dat seama!
    Multumesc de excursie, draga Zina!
    Un weekend cat mai frumos sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pian era! Mai bine zis, pianină, că era pe verticală.

      Weekend frumos și ție, Suzana!

      Ștergere
  3. E foarte placut sa te reintalnesti cu niste"buni prieteni"!
    In acelasi timp e minunat sa cunosti altii,care data viitoare,
    vor deveni..."prieteni".Picturile lui Schiele le-am mai vazut(!)
    dar cele ale fermecatorului Klimt -nu;frumoase,bineinteles !
    As dori sa stiu cate ceva,despre penultima foto !?
    Weekend senin,draga Zina !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Au fost o surpriză pentru mine picturile alea. Știam că lucrările celor doi sunt expuse la Palatul Belvedere și la Muzeul de Artă. Cât despre fotografia menționată... Niște statuete frumos colorate, mai mult nu-mi amintesc. N-am avut răbdare să notez și detalii despre exponate. Pot să-ți spun ceva despre penultima pictură. Reprezintă cele trei lucruri bune din viață (alle gutte dinge sind drei): dragostea, vinul și muzica!

      Weekend însorit și ție, Natalia!

      Ștergere
  4. N am ajuns niciodata in locurile vizitate de tine, cu toate ca am am trecut prin Viena. Multumesc pt recomandari! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu plăcere!
      Am făcut deja câteva vizite în Viena. Sunt locuri pe care vrei să le revezi mereu, sunt și locuri noi care merită să fie vizitate. Viena e mare și plină de frumuseți.

      Ștergere
  5. Mulțumesc pentru superba plimbare matinală, dragă Zina! Chiar dacă am fost de multe ori la Viena, m-aș reîntoarce oricând și aș urma noi trasee, deoarece mereu este ceva nou și frumos de admirat!
    Weekend plin de bucurii îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Viena e fermecată: dacă o vezi o dată, vrei să revii mereu! ☺

      Duminică plăcută!

      Ștergere
  6. Si mie imi plac statuile din ultima fotografie si bineinteles ca si tablourile. De retinut muzeul acesta pentru vizita noastra la Viena, care nu se stie cat va fi. Tocmai era incantat sotul meu ca vom avea tren rapid Timisoara Viena la pret bun☺

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt atâtea lucruri de văzut acolo... Poate veți reuși în curând.☺

      Ștergere
  7. foarte frumoasă călătorie ! nu ştiu Viena decât de la tv sau internet ! mă bucur că am avut ocazia acum de a admira aceste minunate fotografii !
    cu drag, îţi doresc o duminică minunată !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu mă bucur că ți-am oferit ocazia să le vezi prin ochii mei! ☺

      Duminică plăcută!

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !