2017-04-10

CITATE FAVORITE (13)


Jerome K.Jerome,”Gândurile trândave ale unui pierde-vară” (1933)
Despre viață:
”Gânduri ciudate, pe care nu le înțelegem, ni se zbat în suflet, voci necunoscute ne cheamă să ne unim eforturile, să creăm o operă măreață.
Deocamdată nu le înțelegem sensul, iar ecourile tainice din noi, care ar putea răspunde, sunt nearticulate și mute în zvârcolirea lor.
Ca niște copii, întindem mâinile spre lumină să prindem nici noi nu știm ce. Gândurile noastre sunt lungi, lungi de tot, dar foarte vagi. Sunt nesfârșite pentru mintea noastră. 
Așa și trebuie să fie. Toate gândurile care răzbat dincolo de această lume îngustă nu pot fi decât neclare și informe. Gândurile pe care le putem înțelege cu adevărat sunt foarte mici: doi și cu doi fac patru, când ți-e foame e minunat să mănânci, cinstea este cea mai bună politică. Toate gândurile mărețe sunt nedefinite și vaste pentru bietul nostru creier infantil. Cu greu deslușim ceva prin perdeaua de negură care cade peste insula noastră limitată de timp. Auzim numai vuietul unei mări îndepărtate.”

”Sorții îi place să râdă de oameni, să facă un paradox din viață. Unuia i-a cântat melodii fermecătoare având mai întâi grijă să-I ia auzul de tot. Celuilalt i-a cântat câteva note nenorocite cu un fluier de tinichea spart, dar el și-a închipuit că e muzică și a dansat.”

Serialul ”Citate favorite”, născut în urma lecturării unui articol publicat de Ella și a discuțiilor purtate cu ea.

În fiecare zi de luni vom păși în noua săptămână cu mintea limpezită și cu sufletul pregătit pentru tot ceea ce vom întâmpina. Nu numai atât, dar ne vom cunoaște mai bine și ne vom împărtăși ceea ce gândim, căci știut este că omul alege din cărți gândurile care se potrivesc cu ale sale.

Înscrie-ți în tabel numele și linkul postării. Scrie un comentariu cât de mic la postarea mea și vizitează-i și pe ceilalți înscriși, cu comentariul de rigoare. De altfel, serialul are sloganul ”Click&Comment Monday” ! Distribuie pe rețele articolele care îți plac!

20 de comentarii:

  1. nu stiu sau cel putin acum nu-mi amintesc sa fi citit ceva de Jerome K.Jerome dar citatele alese de tine dau de gandit (daca tot vorbim de gandurile care ne strabat mintile).
    cert e ca, gandurile creaza ralitati care uneori sunt valabile doar pentru noi...

    saptamana perfecta iti doresc, Zina! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă Pandora, scrierile lui Jerome K.Jerome sunt înțelepciune pură în haine comice. Merită să le cauți și să le citești. În afară de volumul citat, aș mai recomanda ”Trei într-o barcă (fără a mai socoti și câinele)” și ”Vacanță cu copiii mei”.

      Numai bine!

      Ștergere
  2. Pot spune că, dacă la unele cărți din biblioteca, devenită neîncăpătoare, am renunțat, fie pentru că erau prea vechi, fie pentru că le citisem de prea multe ori, la raftul cu Jerome K.Jerome nu voi renunța nicodată, fiind atât de reconfortant și instructiv să-i citești operele ori de câte ori ai timp! Profunzimea și umorul nu sunt ușor de găsit în cărți, majoritatea scriitorilor bazându-se pe efectul dramatic. Eu cred că e mult mai dificil să stârnești un hohot sănătos de râs, fiind în același timp plin de profunzimea unor adevăruri universal valabile.
    Revenind la citatele alese cu grijă de tine azi, mă opresc la al doilea, care e atât de adevărat și atât de prezentă situația în tot și-n toate, că te pune serios pe gânduri.
    O săptămână cât mai bună, luminată și cu spor la toate, Zina dragă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu îl țin pe Jerome K.Jerome la loc de cinste, laolaltă cu Kipling, Hasek, Twain, Allais... Când simt că am nevoie să cobor cu picioarele pe pământ într-un hohot de râs, deschid unul dintre volume.

      Numai bine!

      Ștergere
  3. Greu! Am trecut printr-o perioada cand gandurile mi-au dat mult de furca! Cat despre soarta ce sa-ti spun?! La unii le joacă festa la alti le este darnică! Pentru ca asa e viata!

    Sa ai o saptamana frumoasa, Zina draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Știu cum este... De asta îl și îndrăgesc pe acest autor. Are harul de a arăta realitatea dură învelită într-un ambalaj de umor de mare calitate. Parcă îmi vine mai ușor...

      Numai bine!

      Ștergere
  4. Si totusi, muulti dintre noi isi imagineaza ca dau nastere numai unor ganduri marete, cu mult deasupra gandurilor ce trec prin capetele vulgului. :P
    O saptamana cat mai buna sa ai, Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Poate e o caracteristică generală a oamenilor! Și așa progresăm, închipuindu-ne că avem gânduri mari.

      Săptămână perfectă și ție, Vienela!

      Ștergere
  5. Un "pierde-vara" are cele mai mari sanse de a gasi timp pentru a medita asupra lumii si a vietii, de-a analiza toate cele care sunt sau pot fi... Dar acest peirde-vara trebuie sa fie unul inteligent, care sta si cugeta, nu unul care doar sta. :)
    Ca de fiecare data cand citesc fragmente din cartea lui J.K.J. scriu: bine le mai zice. :)

    Iti doresc, cu drag, sa ai o saptamana minunata! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E drept, și se vede că a scris un pierde-vară cugetător! :))

      Săptămână minunată și ție, dragă Diana!

      Ștergere
  6. Foarte plastic citatul ales de tine si din pacate in destule cazuri, cat se poate de real.
    Imi place mult cum pune problema, asa, ca un haz de necaz. Foarte talentat, Jerome K.Jerome!
    O saptamana minunata, draga Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, parcă e mai ușor când se spune lucrurilor pe nume cu haz.

      Săptămână minunată și ție, Suzana!

      Ștergere
  7. îmi este greu să scriu ceva despre aceste citate care mă pun pe gânduri... adevărat tot ce scrie ! e bine că a avut destul timp liber ca să poată scrie o astfel de carte !!! nu am ceva scris de el în bibliotecă şi nici nu a făcut parte din lecturile mele - regret !
    felicitări pentru citatele alese !!!
    o seară plăcută, cu drag, îţi doresc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A scris el multe, nu numai pe asta. Și toate pline de un umor realist.

      Zi frumoasă!

      Ștergere
  8. Jerome K. Jerome e în topul autorilor mei preferati. Sunt încântată când îl citezi. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu sunt încântată când ajung să recitesc câteva pagini în cautare de citate.

      Ștergere
  9. Ultimul citat mi-a placut cel mai mult. Fiecare om cu "partitura" vietii lui. Iar viata este un "dirijor" exigent.
    Numai bine va doresc, doamna Zina si o saptamana buna, cu spor in pregatirea Sarbatorilor pascale!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exigent, chiar necruțător!

      Mulțumesc pentru urări. Asemenea și vouă, Alex!

      Ștergere
  10. Da,perfect adevarat,viata fiecarui om e plina de paradoxuri:unuia i-a harazit muzica sufletului,celuilalt imaginatia sunetelor...
    Multa profunzime in vorbele sale,care par o joaca,ce te face sa zambesti !
    Spor si voie buna,draga Zina !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta-mi place mult la acest autor: vorbele lui par o joacă menită să te amuze, dar ascund adevăruri fundamentale.

      Sănătate și numai bine, dragă Natalia!

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !