2017-05-26

Amsterdam. Hotel Hollyday Inn Express

Călătorii.

Impresii de călătorie.

amsterdam-hotel-hollyday-inn-express

Am ezitat destul de mult înainte de a lua hotărârea de a merge în vacanță în Olanda, la Amsterdam.
Poveștile despre drogații întinși pe jos în Dam Square și panaramele din Cartierul Roșu ne-au făcut să ne închipuim că nici n-o să avem pe unde trece de atâtea orori! După ce am făcut o documentare serioasă, am ajuns la concluzia că, totuși, merită să vedem și acest oraș. Am făcut rezervare pe Booking.com, am luat bilete de avion și… eram ca și plecați!
Ehei, dar nu e atât de simplu! Cu două zile înainte de plecare primim prin e-mail un mesaj că rezervarea camerei de hotel a fost anulată. Motivul: cardul (ING) era de debit și nu de credit. Adică trebuia să avem neapărat un împrumut la bancă pe lângă banii depuși în cont! N-am auzit de așa ceva până acum, dar nici nu am pretenția că le știu pe toate.
Dacă nu am fi avut biletele de avion deja cumpărate, cred că renunțam. Nu am renunțat, și după un număr nesfârșit de telefoane și accesări pe site-uri, căci totul era ocupat, am obținut o cameră la un hotel din Amsterdam, Hollyday Inn Express.
Zborul a decurs foarte bine, fiindcă a fost senin și nu a bătut niciun fir de vânt. La aeroportul Schiphol am dat de o coadă la taxi de mai mult de o sută de persoane, dar organizarea a fost excelentă și mașinile veneau atât de iute, una după alta, încât în zece minute am fost în taxi.
olanda-vazuta-din-avion-1

olanda-vazuta-din-avion-2

olanda-vazuta-din-avion-3
Celebrele canale olandeze, văzute din avion

o-intrare-in-aeroportul-schiphol-amsterdam
Aeroportul Schiphol

aeroportul-schipol-coada-la-taxiuri

Coada la taxiuri
La hotel am avut plăcuta surpriză de a fi întâmpinați de o recepționeră româncă. Am fost cazați imediat, într-o cameră ireproșabilă. Extrem de curată, suficient de spațioasă, cu paturi lungi și largi, așternuturi impecabile și câte două perne pentru fiecare, una moale și una tare! Da, da, uitați-vă la poze dacă nu credeți.
cum-vrei-tu-perna-tare-sau-moale
La dispoziție: o pernă tare și o pernă moale!
amsterdam-hotel-hollyday-inn-express-camera-noastra-1
Paturile pe care cameristul le făcea zi de zi impecabil, spre disperarea noastră că trebuia mereu să smulgem din rama patului cearceafurile și pilota!
amsterdam-hotel-hollyday-inn-express-camera-noastra-2
Televizorul avea vreo 40 de programe, în limbile olandeză, engleză, germană, franceză, italiană, spaniolă și rusă. Noi ne-am uitat mai mult la ProTV-ul nostru, pe laptop. Internetul, inclus în prețul camerei, a mers perfect.
amsterdam-hotel-hollyday-inn-express-camera-noastra-3
Nișa cu cafetiera și cănile de cafea. Noi ne-am făcut ceai în ele!
amsterdam-hotel-hollyday-inn-express-camera-noastra-4
Baia cu apă fiartă la orice oră.
amsterdam-hotel-hollyday-inn-express-camera-noastra-5
Prosoapele se schimbau zilnic, iar lenjeria de pat s-a schimbat după trei zile.
Clădirea împunătoare a hotelului, cu opt etaje la suprafață și garaj subteran, dispune de trei lifturi încăpătoare, utilizabile numai cu cartela-cheie a camerei de hotel. De asemenea toate ușile la intrare, la scări și la holuri se deschideau cu acea cartelă, așa că am locuit în condiții maxime de siguranță. Nu că ar fi colcăit bandiții pe afară, dimpotrivă, nu am văzut decât persoane civilizate, în jur sunt multe clădiri de birouri și hoteluri noi, ca și al nostru.
Am avut micul dejun inclus și nu am decât cuvinte de laudă și pentru acesta. Trei-patru feluri de mezeluri (între care obligatoriu șuncă de Praga), trei-patru feluri de brânzeturi (între care obligatoriu brânză de Olanda), somon, ouă, cereale, iaurturi, miere, gemuri, croasante, melci cu stafide, gogoșele, brioșele albe și negre (cu ciocolată), trei feluri de chifle, patru feluri de sucuri,  lapte, diverse ceaiuri, nenumărate feluri de cafele și de ciocolată caldă și lista nu se termină aici, dar nu le mai știu.
Nu pot lăuda la fel prânzurile. Am mâncat în oraș, în zonele unde ne prindea ora de masă. ”Mâncarea” cea mai răspândită sunt burgerii și sendviciurile calde (trei felii de pâine prăjită cu câte o felie de bacon de grosime microscopică între ele) cu cartofi prăjiți și salată lângă ele. 
faimosul-sendvici
Bucătăria italiană ne-a salvat, singurele mese bune au fost la un restaurant italian de lângă piața Rembrandt și pizza cu bere de la barul hotelului. Da, fac pizza, acolo, pe loc!
Va urma

*

Articolul va fi înscris în seria ”Reflexii” de la SoriN.
Ai putea să mai vezi:

24 de comentarii:

  1. Cred ca aici este paradisul drogurilor si al "panaramelor", dar sunt de 100 de ori mai civilizati si "mai cu perdea" decat în multe capital europene, printre care si Bucuresti!
    Abia astept continuarea! Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vine și continuarea!

      Weekend plăcut, dragă Ella!

      Ștergere
  2. Sunt cu un ochi pe olandezi (inclusiv pe ING...) si cu altul pe California.Sunt locurile in care s-au stabilit fiicele...
    Ps.Pana in arma cu vreo 25-30 de ani nu eram sigur daca Amsterdam este in Germania sau in Belgia...Avusesem doar o singura promisiune de trimitere la specializare i(n aparatura de anestezie): prin '79, in Italia. In '80 eram lamurit si vaccinat: chiar daca eram pus pe lista, lista era pentru altii...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ești doar cu ochii sau te mai duci și în vizită? Dacă te duci, de ce nu povestești ce vezi pe acolo? Nu în casele fetelor, dar pe acolo, prin țările acelea.

      Ștergere
    2. Nu cred ca le-as fi de ajutor acolo. Sotia merge des si le ajuta.
      Nu m-am dus, nu-mi propun, nu ma tenteaza, insa ma emotionez cand aud vesti de acolo. Totusi, cum am spus-o si o spun mereu,, daca fiicele ar lichida tot ce au in Bucuresti, eu si sotia nu am avea retineri sa ne stabilim intr-o tara mai calda...

      Ștergere
    3. Deci în state, că Olanda nu prea e caldă. ☺

      Ștergere
  3. Faine conditii! O adevarata placere. Oricum, in excursii, mai greu sa gasesti chiar peste tot mancare pe plac. Si pana la urma vorbim de cateva zile. Mi-au placut imaginile. O calatorie frumoasa. Astept sa ma mai plimbi un pic! :D
    Un weekend excelent, Zina draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Absolut de aceeași părere! Pentru câteva zile nu contează nici o mâncare mai slabă, nici o cazare mai nu știu cum... Important e ceea ce vezi și ce simți.
      Plimbarea e abia la început. ☺

      Weekend excelent și ție, dragă Suzana!

      Ștergere
  4. Amsterdam, orasul viselor mele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu pot să spun că a fost orașul viselor mele, dar îmi pare bine că am fost. Rămâneam cu păreri greșite dacă nu mă duceam.

      Ștergere
  5. "Tot raul spre bine"... :) Poate ca n-ar fi fost cazarea asa de buna daca nu se anula acea rezervare. :)
    Fain oras, Amsterdam. Ce banalitati scot din tastatura! Cred ca mi s-a prajit "procesorul" sau... doar mi-e foame! Citind lista cu micul dejun... nici nu-i de mirare. :) Ai scris pizza?! Aoleu! :))
    Si eu astept continuarea! Ati fost in "Cartierul rosu"? :) Stiind ca ai o minte iscoditoare sunt aproape sigura ca da. :)

    Iti doresc, cu drag, weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Culmea, și eu cred același lucru despre cazare!
      Am fost și în acel cartier, voi scrie despre asta la timpul cuvenit.

      Weekend minunat și ție, dragă Diana!

      Ștergere
  6. Orice destinație nouă îmbogățește bagajul de civilizație al unui om.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ...dacă are dorința și capacitatea de a-și îmbogăți acel bagaj. Sunt destui oameni care călătoresc și nu se lipește nimic de ei.

      Ștergere
  7. Am mai citit undeva ca cel mai des se gasesc hamburgeri, imi pare si ciudat sa nu ai alternative mai speciale. Macar ati avut un mic dejun pe cinste. Si mi-a placut faptul ca si pernele erau pe alese. Am fost si eu in Amsterdam de doua ori, as mai vrea sa mai ajung.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevărul este că nu mergem pentru mâncare pe unde mergem. Ne-am descurcat întotdeauna într-un fel sau altul. Și, vorba ta, bine că micul dejun a fost cum trebuie.

      Ștergere
  8. Eu astept episodul cu muzeele ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. Olanda e o țară superbă, civilizată, curată, sper că după examene vom reuși să trecem și pe acolo, să vedem cum vom sta cu timpul, că vacanță doar în august vom avea! :)
    Oricum, țara lanurilor de lalele și narcise, țara unde s-a făcut o agricultură de excepție în ciuda condițiilor vitrege, țara care a dat lumii artiști ca Rembrandt, Rubens,van Gogh, Bosch, Mondrian...și nu-i scriu eu aici, că-s prea mulți, merită un drum prin muzee, despre care sunt sigură că ne vei povesti. Cât despre folosirea cardului de acces la orice, inclusiv lift, doar așa am locuit în Austria, Salzburg, în Gratz, la un hotel magnific de lângă Viena, deoarece am preferat, fiind cu mașina, să vedem cât mai multe locuri frumoase. De menționat că în toate hotelele acestea este un lux și o curățenie de invidiat. Oricum, rămâne pe lista preferințelor noastre, e o țară superbă, cu o cultură deosebită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Desigur că voi povesti despre muzee, dar și despre Keukenhof, grădina de vis, plină de lalele și narcise!

      Vă doresc împliniri la superlativ, pentru ca vacanța să vă fie o adevărată sărbătoare!

      Ștergere
  10. Eu nu pot decat sa va felicit pentru alegerea facuta,de a vizita Amsterdamul !E drept,am fost in Olanda cam demultisor,dar ceea ce e de vizitat a ramas pe loc !Desi am venit cu avionul,gara
    a fost primul edificiu remarcabil,pe care l-am admirat,si in exterior si in interior,bineinteles fotografiat !
    Am stat cateva zile si la Enchede,un oras universitar,aproape de granita,de fapt un oras
    "educational";am mai vizitat cate o zi,pentru fiecare,Utrecht-ul si Arnhem-ul.
    As putea parcurge din nou,imaginar,toate traseele,pietele,edificiile,muzeele,plimbarea cu vaporasul...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate data viitoare, când va fi să fie, vom vizita și alte orașe. Oricum, mă bucur că ești în cunoștință de cauză și sunt sigură că vei gusta cu atât mai mlt articolele ce urmează. ☺

      Ștergere
  11. E un hotel de clasa si ati fost norocosi sa gasiti cazare acolo in ultimul moment. Micul dejun e foarte important, dar tot as vrea sa gust si bucataria traditionala. Chiar numai burgeri si sandwich-uri ?
    Te invidiez pentru muzee, Zina. Daca ar fi sa merg in Olanda, asta e unul din motivele principale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am întrebat recepționera româncă despre mâncarea tradițională și nu a putut să-mi spună măcar una deși stă de șapte ani acolo. Zice că ei nu gătesc acasă, iau semipreparate de la supermarket și le bagă la cuptorul cu microunde.
      Muzeele merită din plin, dar și atmosfera din oraș și din împrejurimi.

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !