2017-06-30

Amsterdam. Muzeul Van Gogh

Călătorii.

Impresii de călătorie.

amsterdam-muzeul-van-gogh-cladirea-rietweld

Muzeul Van Gogh din Amsterdam este dedicat pictorului Vincent van Gogh și contemporanilor săi.

Aflat nu departe de Stedelijk Museum și de Rijks Museum, muzeul Van Gogh este format din două clădiri: clădirea Rietweld – principala structură, unde se află colecția permanentă - și aripa Kurokawa – destinată expozițiilor temporare. Inaugurat în anul 1973, muzeul deține cea mai mare colecție din lume de picturi și desene ale lui Van Gogh.
amsterdam-muzeul-van-gogh-floarea-soarelui-la intrare
Chiar la intrare te întâmpină un aranjament floral care nu poate să nu te ducă imediat cu gândul la floarea-soarelui și la galbenul atât de dragi marelui pictor.
Clădirea Rietweld are trei etaje. Operele și viața zbuciumată a lui Van Gogh precum și opere și fotografii ale prietenilor și maeștrilor lui sunt ordonate cronologic, începând de la parter. Aici, o galerie separată conține autoportretele marelui pictor, iar de partea cealaltă a unui hol imens se află o cafenea și un magazin superb cu suvenituri inspirate de operele sale.
amsterdam-muzeul-van-gogh-cladirea-rietweld-holul

Trebuie  să fac o menține specială despre grija arătată publicului. Clădirea deține mai multe lifturi și o scară rulantă, pentru cei pe care scările îi obosesc. Pentru persoanele în vârstă (și am văzut un mare număr de astfel de persoane), precum și pentru cele cu dizabilități, sunt puse la dispoziție gratuit scaune rulante, ce pot fi luate de la garderobă.

Din nefericire, acesta a fost singurul muzeu în care fotografiatul a fost interzis, astfel că numărul fotografiilor din articolul de astăzi este mult mai mic decât celelalte. Am reușit să fotografiem pe furiș și cu mari emoții un singur tablou, tabloul meu favorit! Am observat abia mai târziu că imaginea se afla și pe unul dintre biletele de intrare. Apropo de bilete, și aici am intrat fără să mai plătim, grație cardului de transport I Amsterdam.

i-amsterdam-anvelopa-cu-cardul-si-harta



Sus biletul și jos tabloul

lan-de-grau-sub-un-cer-innorat-van-gogh-1890
Lan de grâu sub un cer înnorat, 1890

Va urma

*

Articolul va fi înscris în seria ”Reflexii” de la SoriN.
Ai putea să mai vezi:

16 comentarii:

  1. Aproape ca nu imi pot imagina o galerie cu multe tablouri ale lui Van Gogh. Cred ca afost impresionant, desi poate nu este cuvantul potrivit. Mereu am senzatia ca exista un fel de forta care te impresoara si parca nu mai este suficient aer in jur, cand vezi o prea mare densitate de lucrari de arta!
    Multumesc de prezentare, Zina draga! Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost cu adevărat impresionant. Sălile de expunere oferă un spațiu generos operelor de artă, iluminare adecvată, bănci pentru privitori, explicații și scurte povestiri afișate la vedere. Ca amenajare, acest muzeu poate rivaliza cu cele mai mari muzee ale lumii.

      Weekend plăcut, dragă Suzana!

      Ștergere
  2. Mulțumim pentru călătoria virtuală!

    RăspundețiȘtergere
  3. Este de admirat politica dusa de aceste muzee pentru atragerea publicului. Bine, la asa pictor celebru, unii nici nu si-ar fi batut capul si cu nevoile vizitatorilor. Asta este respect pur si simplu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce coincidenta !
    Acesta este si tabloul meu preferat. I-am dedicat in 2008 o postare intitulata ”Zbor azuriu”.
    In perioada in care am locuit in Iran acest tablou a fost nelipsit de pe laptopul si celularul meu caci avea puterea sa-mi induca senzatia de ”acasa” ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Altă coincidență!
      Am să caut postarea pe blogul tău. ☺

      Ștergere
  5. Cel mai iubit pictor,pentru mine,operele caruia ma impresioneaza ori de cate ori le privesc;
    mereu gasesc cate un coltisor pe care nu nu-l gasisem anterior !Muzeul este o bijuterie,care
    atrage vizitatorii si admiratorii,pentru conditiile create de a-l iubi si mai mult pe Vincent
    Van Gogh !
    Multumesc pentru reamintire !

    RăspundețiȘtergere
  6. Cred ca trebuie sa-l vizitez iarasi, a trecut ceva vreme de cand am fost ultima data acolo! :)

    Duminica placuta, Zina draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merită să-l vizitezi de oricâteori poți și vrei! Te invidiez! ☺

      Săptămână ușoară!

      Ștergere
  7. Ideea cu floarea soarelui este foarte subtila ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. Îmi închipui ce bucurie să vizitați un asemenea muzeu. Să poți admira „pe viu” operele marelui artist, nu-i de colo! Bravo olandezilor că îți cinstesc artistul așa cum se cuvinte. Românii se „căznesc” (vorba vine) să cumpere o operă a lui Brâncuși și.... nu mai reușesc. De muzeu dedicat lui... ce să mai vorbim?
    Superb tabloul dvs preferat. Dar care nu e frumos la Van Gogh?
    Numai bine vă doresc! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alex, multă dreptate ai! Ce frumos ar fi sa avem un muzeu ”Brâncuși”...

      Numai bine!

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !