2017-07-17

CITATE FAVORITE (26)


Victor Hugo, în Mizerabilii, despre bătrânețe:
”Când un copil e în mizerie, mama se zbate pentru el; când un tânăr e în mizerie, o fată suferă pentru el; numai mizeria unui bătrân nu interesează pe nimeni.”
”Ceea ce se numește cu prea multă asprime, în anumite împrejurări, nerecunoștința copiilor, nu este totdeauna un lucru atât de vinovat pe cât se crede. Natura, după cum am spus altundeva, ”privește înainte”. Natura împarte ființele vii astfel: cei ce vin și cei ce pleacă. Cei ce pleacă privesc spre întuneric; cei ce vin, spre lumină. De aici îndepărtarea aceea care pentru bătrâni este fatală, iar pentru tineri involuntară. Această îndepărtare, mai întâi neobservată, crește din ce în ce, ca orice depărtare a crengilor. Ramurile, fără să se rupă de trunchi, se depărtează de el. Nu e vina lor. Tinerețea merge unde este bucurie, sub lumini puternice, către iubiri. Bătrânețea merge către sfârșit. Nu se pierd din vedere, dar nu mai sunt alături. Oamenii tineri simt răcirea vieții; bătrânii răceala mormântului.”


Serialul ”Citate favorite”, născut în urma lecturării unui articol publicat de Ella și a discuțiilor purtate cu ea.

În fiecare zi de luni vom păși în noua săptămână cu mintea limpezită și cu sufletul pregătit pentru tot ceea ce vom întâmpina. Nu numai atât, dar ne vom cunoaște mai bine și ne vom împărtăși ceea ce gândim, căci știut este că omul alege din cărți gândurile care se potrivesc cu ale sale.

Înscrie-ți în tabel numele și linkul postării. Scrie un comentariu cât de mic la postarea mea și vizitează-i și pe ceilalți înscriși, cu comentariul de rigoare. De altfel, serialul are sloganul ”Click&Comment Monday” ! Distribuie pe rețele articolele care îți plac!

14 comentarii:

  1. E un subiect cu o mare incarcatura de tristete. Pana la urma subiectul tine cumva de cum ne respectam si ingrijim radacinile si chiar de cultul strabunilor. Nu stiu daca se simte la nivel profund ca intelepciunile varstei a treia sunt o bogatie pretioasa pe care suntem datori sa o transferam mai departe. O astfel de datorie se cultiva. Nu stii sa o faci suporti cumva si consecintele.
    Oricum, Hugo e fabulos!!!
    O saptamana excelenta, Zina draga! Plina de tot ce iti doresti tu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îndrăznesc să spun că, deja, noi suportăm consecințele.

      Săptămână excelentă și ție, dragă Suzana!

      Ștergere
  2. Îmi doresc să nu devin o povară...Nici nu știu dacă mi-ar plăcea să tulbur viețile celor tineri cu neputințele mele. Prefer să am o asigurare bună de bătrânețe, care să-mi permită o îngrijre de specialitare, dacă, din nefericire, ar fi cazul. Cu toate că bănuiesc că atunci când va fi să fie, există un suflet cald care nu m-ar lăsa! Triste citate, dar atât de reale și inteligente! O săptămână bună, Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Triste și confirmate de viața de zi cu zi...

      Săptămână bună și ție, dragă Mirela!

      Ștergere
  3. Îmi place foarte mult citatul acesta, merci Zina.

    Nu știu ce am greșit, cred că am revenit și nu am observat că mi-am înscris deja numele în tabel. O seară faină, dragă doamnă,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e nicio problemă, dragă Marta!

      Zi frumoasă!

      Ștergere
  4. multumim de citat... magnific pom!

    RăspundețiȘtergere
  5. cred că vremea răcoroasă (sau frigul de pe la unii...), te-a făcut melancolică şi ai ales acest subiect !
    are perfectă dreptate (ca în tot ceea ce a scris!) Hugo !
    bătrânii sunt tot mai mulţi lăsaţi singuri, pentru unii prea tineri fiind utili doar că pot furniza nişte bani din pensie... puţini sunt atenţi la bogăţia experienţei din care ar putea să afle multe stând, cu răbdare şi respect, câteva momente (periodic) lângă cei în vârstă !
    felicitări pentru citatele alese - mi-au plăcut foarte mult !
    îţi doresc, cu drag, multă sănătate !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu are legătură cu vremea. Când am ajuns la acest fragment, m-am gândit la ceea ce am văzut în realitate, în cotidian. Am vrut să trag un semnal de alarmă sau doar să atrag atenția. Păcat că citatele noastre nu sunt citite de mai multă lume!

      Sănătate și ție, dragă prietenă!

      Ștergere
  6. Da,pacat ca aceste realitati dure,nu sunt intelese in aceeasi masura ,de cei tineri si de cei batrani !Cred ca intelepciune batranetii si sensibilitatea cultivata a tinerilor,ar putea sa
    aduca un numitor comun!
    Am fost super-alergata in aceste zile,asa ca am ramas "in urma"!
    Zile frumoase,cu ganduri pozitive,iti doresc,draga Zina !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. După cum bine știi, gânduri pozitive am mereu, indiferent dacă ziua e sau nu frumoasă!

      Numai bine, dragă Natalia!

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !