2018-05-25

Paris. Poduri peste Sena

Într-un articol în care descriam o plimbare prin Paris menționam şi nişte poduri de pe Sena. Chiar atunci mi-a venit ideea să dedic un articol numai acestui subiect.
Sena este un fluviu francez care izvorăşte din Podişul Langres şi se varsă în Canalul Mânecii (Oceanul Atlantic), între Le Havre şi Honfleur. Ea străbate patru oraşe mari: Troyes, Paris, Rouen şi Havre.
În Paris, peste Sena trec 37 de poduri. Le-am ales pe cele mai frumoase  ori mai interesante ca aspect. Pe lângă frumuseţea podurilor în sine, este interesant de observat cum a evoluat arhitectura lor pe parcursul a vreo 450 de ani.

În deschidere, un cântec minunat, „Sub cerul Parisului”, interpretat de Yves Montand. Ascultaţi muzica şi plimbaţi-vă de la un pod al Senei la altul !

*

Pont Neuf (prima imagine). Construit între 1578 şi 1607, e cel mai vechi pod din Paris şi este înscris în patrimoniul universal UNESCO.
*

Podul Austerlitz, construit în 1801 şi refăcut  în 1885.
*

Pont de Grenelle, construit în 1829.
*

Podul Notre-Dame, construit în 1853.
*

Podul Invalizilor, construit între 1854 şi 1856.
*

Podul Alma, construit între 1854 şi 1856 şi refăcut între 1970 şi 1974.
*

Podul Mirabeau , construit între 1893 şi 1896.
*

Podul Alexandru al III-lea, construit între 1896 și 1900 și decorat în stil Art Nouveau.
*

Podul Rouelle, construit în 1900 şi refăcut în 1988.
*

Podul Carroussel, construit între1935 şi 1939.
*

Podul Charles de Gaulle, construit în 1996.
*

Podul Simone de Beauvoir, construit în 2006, după proiectul unui arhitect cu o viziune minimalistă, ultramodernă.

8 comentarii:

  1. Chiar asa am si facut si a fost perfect!
    Multumesc mult. Podurile imi plac tare mult, in real sau tablouri! Sa ne mai spui! :)
    Un weekend placut, Zina draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar o să vă mai spun și data viitoare, despre poduri din altă parte.

      Weekend plăcut și ție, dragă Suzana!

      Ștergere
  2. Daca nu am ajuns sa le vad in realitate ,ma multumesc sa le vad aici ,lucrcu pentru care sunt recunoscatoare.Un weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, Floare! Nimeni nu poate să le vadă pe toate ”cu ochii săi”! Noroc că avem netul, fotografiile, filmele.

      Weekend plăcut și ție!

      Ștergere
  3. Minunat articol, despre superbele poduri din Orașul luminii! Sunt atâtea locuri frumoase de admirat acolo, iar podurile peste Sena sunt extraordinare.
    Numai bine și un weekend de poveste! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa e, sunt multe de admirat nu numai acolo, ci pe tot Pământul! Păcat că nu le putem vedea pe toate și noroc cu mass media și internetul! ☺

      Weekend frumos și ție!

      Ștergere
  4. Frumoase poduri,din orasul luminilor!Multumesc,nu le-am vazut
    in realitate,aici,la tine,le-am putut traversa!Am sa spun cate
    ceva despre de peste Dunare,pe care le-am vazut la Budapesta,si
    care sunt incluse de UNESCO,in patrimoniul universal:sunt 14
    poduri rutiere,din care 9 leaga ambele maluri ale Dunarii,si 5,duc spre insule !!!Primul construit este Podul cu Lanturi
    (1849),iar cel mai spectaculos(noaptea!)este Podul Lagymanyosi(1995).Nu am poze,dar sunt sigura,draga Zina,ca tu
    ai !(Oare noi de ce nu avem poduri?)

    RăspundețiȘtergere
  5. Le am vazut, mi au placut si sunt foarte mandra pentru asta. Am mers si pe Sena cu vaporul unde aveam in casti muzica cântăreței lor preferate Edith Piaf.Superba a fost vacanta in Paris , timp de 9 zile am mers prin Paris de dimineata de la 8 pana seara la 22-23 si nu am obosit deloc atat de mult mi a placut Parisul

    RăspundețiȘtergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !