2018-06-22

Baroc, stil în pictură și alte domenii artistice



Sensul iniţial al cuvântului "baroc"  desemna o perlă de formă neregulată. Ca adjectiv desemnează ceva migălos şi realizat în cele mai mici detalii, uneori realizat cu un exces de zel, posibil superfluu. Admirați cele mai frumoase şi mai valoroase perle baroc din lume.
Perla Asiei, verso (stg.) și față (dr.)
Perla Gogibus
Perla Arco Valley

Iată doar câţiva creatori de artă din curentul baroc, muzicieni ca Johann Sebastian Bach, dar şi Monteverdi, Lully, Pachelbel, Scarlatti, Vivaldi, Handel; pictori: Tintoretto,  Rubens, Rembrandt, Poussin, Velazquez; sculptori ca Bernini și Adam. Priviți fotografiile ascultând minunata muzică a lui Bach!

Arhitectură

Catedrala St.Paul. Londra
Piața San Pietro. Vatican. Roma
Fontana di Trevi. Roma
Opera (palatul) Garnier. Paris
Palatul baroc din Timisoara

Pictură

Cina cea de taină. Tintoretto
Diego Velazquez. Venus la oglindă
Peter Paul Rubens. Vânătoarea de lei
Rembrandt cu soția sa, Saskia
Nicolas Poussin. Vara. 1660-64

Sculptură


Apollo și Daphne. Gian Lorenzo Bernini
Prometeu. Nicolas Sebastien Adam


Ai putea să mai citești:

8 comentarii:

  1. Ce frumoasa este Perla Asiei! :)
    Catedrala Sf Paul este superba. <3
    Ma uitam la Piața San Pietro... imi imaginez ca aproximativ la fel aratau pe vremuri pietele romane din imperiu... :)
    Acum au mai ramas doar stalpi razleti.. voiam sa zic coloane si am scris stalpi :)). Pana am terminat eu sa scriu comentariu s-a terminat si muzica. Dar ce linistitoare a fost.

    pupici cu drag :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Toate monumentele în stil baroc au un farmec aparte. Sunt monumentale fără a fi amenințătoare, cam cum sunt cele gotice.

      Mă bucur că ți-a plăcut muzica. Bach e excepțional pentru relaxare.

      Weekend frumos!

      Ștergere
  2. Bijuteriile cu perle au intotdeauna ceva princiar ... chiar si cele extrem de simple sau minimaliste.
    Nu mi-am pus niciodata intrebarea care ar fi reprezentantii barocului in muzica. Dar din postarea asta am aflat raspunsul :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt total de acord cu tine, în ceea ce privește bijuteriile cu perle (ca și în multe alte privințe!).
      Acum, că știi, nu ți se pare că sunt potriviți acestor edificii, picturi, sculpturi... ? ☺

      Ștergere
  3. Bijuteriile cu perle mi se par cele mai elegante - poate pentru ca imi plac foarte mult. :)
    Cat depsre "stilul baroc"... Pfuuu! Mi-ar placea sa recunosc acest stil cand il vad (si cand il aud - constat ca poate fi si... auzit) :) Nu-mi reuseste, desi m-am straduit sa invat - poate nu m-am straduit suficient. :)
    Un articol foarte interesant. Multumesc.
    Iti doresc sa ai un sfarsit de saptamana minunat, Zina draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Perlele chiar sunt cele mai elegante, după părerea mea, dar și a altora. ☺
      Nu trebuie să te străduiești să-l recunoști. Când îți place ceva, te informezi și atât. E mai simplu! :))

      Săptămână excelentă, dragă Diana!

      Ștergere
  4. minunate poze ne-ai prezentat!Perfect adevarat ,perla asimetrica e fascinanta fata de cea rotunda;poti sa-ti imaginezi ce vrei!Am sa ma opresc doar la ceva arhitectura:
    biserica san Carlo,cu fatada terminata de napotul lui Borromini,Domul Invalizilor,proiectata de Bruant,capela terminata de Mausard-1700(casa spital pt.veterani,acum Muzeu al armatei),biserica Karlkischi-Viena,pe la 1740,
    catedralaSt.PAul,din londra,a fost cea mai inalta cladire
    din Londra p.a.in 1962,catedrala din Santiago de Compostola,cu o arhitectura romanica,dar,peste cateva secole,devine baroca.Ceea ce e de demonstratca arhitectura primeaza in stilul baroc,e cea mai grandioasa,cu coloane
    masive,bolti inalte,arcade largi,domuri coplesitoare,iar
    pctura lor,in culori contrastante este in clar-obscur.
    Da,arta e tot ce ramane ! Duminica placuta,draga Zina !
    P.S.Minunat fundalul !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă nu ne ducem noi la mare (încă), m-am gândit să aduc marea la noi! :))

      Săptămână excelentă, dragă Natalia!

      Ștergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !