2017-10-06

Grecia 2017. Insula Thassos (2)

feribotul
Feribotul care ne-a adus pe insula Thassos, de la Keramoti la Limenas

Partea superbă a apartamentului pe care vi l-am descris în articolul anterior a fost terasa. Mare cât o cameră, cuprinzând o masă cu trei scaune (dar ar fi încăput și cinci) precum și un pat de campanie cu așternuturi proaspete, acoperită cu acoperiș dar având și o marchiză împotriva soarelui, terasa se afla deasupra plajei.
Da, casa era exact la marginea plajei late de vreo 15 metri, dincolo de care se întindea marea. Acesta a fost motivul principal pentru care am ales această locație: apropierea de mare.

Vedere de pe terasă

Am vrut să văd marea tot timpul, s-o aud zi și noapte, și așa a fost. Micul dejun luat pe terasă, cu muzica valurilor în urechi și întinderea liniștită a apei sub ochi, a fost atât de plăcut, că nu ne mai venea să ne ridicăm de la masă. Într-o dimineață am avut surpriza de a vedea chiar aproape de mal un banc de sardine. La un moment dat au ”zburat” toate deasupra apei, iar imaginea stolului de ”păsări” argintii a fost de o frumusețe greu de imaginat. Păcat că nu am reușit să fac o fotografie a peștișorilor aflați în aer...
Plaja era de nisip (am văzut alte plaje acoperite numai cu piatră), numai la intrarea în mare era un brâu de pietricele. Omul meu, prevăzător, a cumpărat de la Decathlon înainte de plecare niște papuci speciali pentru intrat în apă și nu am avut nicio problemă (în afara încălțatului, fiindcă sunt foarte ficși, altfel s-ar pierde în apă). Apa, foarte curată, cu o adâncime mică, comparabilă cu cea de la Mamaia, a fost mereu caldă, astfel încât băile au fost o mare plăcere. E drept că pe plajă nici vorbă de dușuri (cred că era plaja localnicilor), dar având casa alături nu le-am simțit lipsa deloc.

Până și mașina a făcut o ”cură de mare”, fiind parcată pe o mică faleză

Asta am văzut și am auzit timp de opt zile care aș fi dorit să nu se mai sfârșească!
Pentru mărirea imaginii dați click pe pătrățelul din dreapta jos!
Va urma
Ai putea să mai citești:

24 de comentarii:

1. Mi-ar placea sa ajungem si noi vara viitoare. Ce ne puteti spune despre preturi? (Cu aproximatie!)

1. Cea mai bună imagine a prețurilor de cazare o poți găsi pe booking.com, în funcție de perioada aleasă și de gradul de confort dorit. Variază enorm, chiar și în funcție de orientarea ferestrelor (spre exemplu, la același hotel-nu îmi amintesc numele- am găsit camere cu vedere la munte la 100 euro/noapte, iar cele cu vedere la mare cu 1000 euro/noapte!). Mâncarea, la taverne, cam 30-40 euro masa pentru două persoane, cu două feluri, apă plată și bere sau vin.

2. Incerc sa recreez atmosfera ... ajutata bineinteles de imaginile postate de tine :)

3. Sunetul marii si terasa mi-au facut un dooooor de mare! :) In plina toamna! :) Pfuuu! Sa adormi in sunetul valurilor...
    Sardine "zburatoare", stralucind in soare! :) Frunze argintii. Super! :)

Iti doresc, cu drag, sa ai un weekend minunat!

1. Să adormi, să te trezești și să te însoțească toată ziua... A fost de vis!

Weekend minunat și ție, draga mea!

4. Sigur că da ... dar să nu-mi spui că ai plătit 1000 Euro pe noapte ;)

1. Nuu, nici vorbă! Era vorba despre un hotel găsit pe Booking, nu despre cazarea noastră. Noi am plătit cam 80 euro/noapte pentru un apartament ce putea găzdui confortabil patru persoane.

2. Un pret extrem de bun ! ... a meritat pana la ultimul banut :)

5. Să ai marea la picioare,
    Să calci valul liniştit
    Şi vrăjit, pe ţărmul zilei
    Să priveşti spre răsărit.

Mi-ai amintit de poezia lui Ioana Voicilă Dobre .... Super momentul la marginea marii!
    Merci! Mi-ai facut ziua frumoasa (afara ploua!)
    Sa ai un weekend linistit draga mea! <3

1. Mă bucur mult că ți-a plăcut, dragă Ella!

Weekend frumos!

6. Si noaptea, n-ati fost sa faceti o baie in nocturna ?

7. ce vacanta minunata ai avut, super... nu am ajuns in Grecia si tare imi doresc, ador bucataria lor!

8. Sunt incantata de imagini si povesti,ca tare as vrea sa ajung si eu,anul viitor,pe aceasta insula
    mirifica,Thassos !
    Aceasta e o adevarata odihna fizica,relaxare,si liniste sufleteasca !
    Minunat apus !
    V-ati incarcat bateriile pentru toamna-iarna,draga Zina !

1. Dacă vă hotărâți, faceți rezervare din iarnă. Altfel, pe măsură ce trece timpul, cresc prețurile.

9. Ce loc minunat! Iar cazarea chiar pe malul mării, a făcut toți banii! Atmosfera rustică a întregit plăcerea șederii. Lucrurile simple ne bucură cel mai mult. Sunetul valurilor, muzica mării, pescărușii, mireasma aceea amăruie a apei de mare, plaja simplă și liniștită, fără hărmălaia marilor aglomerații de prin stațiuni... ce poate fi mai frumos? Mă bucur mult că ne-ați povestit aici impreiile din această vacanță minunată.
    O duminică frumoasă, doamna Zina! :-)

1. Exact! A prețuit mult mai mult liniștea neatinsă decât de zgomotul valurilor. O sngură dată am fost la o plajă ”amenajată”, la Skala Marion. Șiruri de paturi având între ele o distanță de numai o jumatate de metru, în stânga niște români vorbeau cât puteau de tare, în dreapta niște grecoaice fumau și făceau fum ca la vapor etc.etc.

Duminică frumoasă, Alex!

10. O priveliște de vis,să stai pe terasă și să privești marea...splendide fotografii!
    Duminică plăcută și o săptămână ușoară îți doresc,dragă Zina!
    Îmbrățișez cu drag și mulțumesc de vizită!

11. Sa va fie de bine excursia intr-un astfel de ambient. Pana acum, Grecia am admirat-o in poze. Nu ne-am luat nici un avant spre o astfel de destinatie. Este chiar frumos!
    Duminica placuta, Zina draga! Pe maine!

1. Mulțumesc, Suzana!
      Merită să încercați, măcar o dată.

Săptămână frumoasă!

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !